02.01.2014

Pariisilainen hittidieetti sallii myös makunautinnot

PariisilainenDieettiRanskan johtavan ravitsemusasiantuntijan Jean-Michel Cohenin kehittämä Pariisilainen dieetti (Paasilinna) on kolmivaiheinen dieetti, joka tarjoaa pysyvän vastauksen painonhallintaan. Kahvila-, bistro- ja gourmet-vaiheista koostuva ravinto-ohjelma muuttaa ruokailutottumuksia, mutta sallii myös makunautinnot. Kirjassa on 325 herkullista ruokaohjetta.

”Jotta painonpudotusohjelma toimisi, se ei saa tuntua dieetiltä. Muuttuakseen elämäntavaksi sen täytyy olla nautinnollinen, kestävä ja joustava.” -Jean-Michel Cohen

JM-CohenPastaa ja pizzaa, ohukaisia ja grillattua juustoleipää? Ranskan johtava ravitsemustieteilijä Jean-Michel Cohen on kehittänyt ruokavalion, joka on auttanut yli kahta miljoonaa laihduttajaa eri puolilla maailmaa saavuttamaan ihannepainonsa ja pysymään siinä. Noudattamalla pariisilaista dieettiä saa nauttia terveellisiä ja tasapainoisia, mutta silti herkullisia aterioita. Cohenin teoksen kolmivaiheinen painonpudotusohjelma sisältää 325 helppoa ja herkullista ruokaohjetta, hyödyllisiä vinkkejä ja käytännöllisiä muistilistoja, joiden avulla voit pudottaa ylimääräiset kilot ja pitää ne poissa.

Kahvilavaihe on vapaaehtoinen lyhyt alkusysäys, jonka aikana laihtuu jopa puoli kiloa päivässä enintään kymmenen päivän ajan.
Bistrovaihetta noudatetaan kahdesta kolmeen viikkoa, ja sen aikana laihtuu 3,5–5 kiloa.
Gourmetvaiheessa laihtuu ensimmäisen kuukauden aikana toiset 3,5–5 kiloa, ja sen jälkeen 2,5–4 kiloa kuukaudessa vähintään kolmen kuukauden ajan.

Cohen vastustaa jyrkästi ”ihmedieettejä”, joiden jälkeen kilot väistämättä palaavat takaisin. Hänen kokonaisvaltainen lähestymistapansa huomioi ne fyysiset, psykologiset ja kulttuuriset tekijät, jotka vaikuttavat kykyymme hallita suhdettamme ruokaan. Kun ymmärrämme käyttäytymistämme, on helppoa ja palkitsevaa nähdä kilojen häviävän. Hänen ruokaohjeissaan on vaihtoehtoisia ruoka-aineita, jotta ohjeet voi sovittaa omien mieltymystensä mukaisiksi. Pariisilainen dieetti sallii satunnaiset lankeamiset herkutteluun, kunhan ne korvataan etu- ja jälkikäteen. Cohenin idioottivarmalla ostostaktiikalla ja dieetin luontaisella joustavuudella on helppo jatkaa laihduttamista, kunnes saavuttaa oman tavoitepainonsa. Kiloja putoaa jopa viisi kuukaudessa.
Pariisilaisessa ruokavaliossa korostuvat ranskalaisen ruokakulttuurin parhaat puolet: tuoreet ainekset, päivän mittaan nautittujen ruokamäärien tasapaino ja aterioiden oikea ajoitus.

Pariisilaiset vinkit päivärutiineihin
1 Nauti aterioistasi ja hemmottele itseäsi aika ajoin.

2 Syö ateriat säännöllisinä aikoina ja iloitse aterian jakamisesta muiden kanssa.
3 Pidä tauko. Keskeytä puuhasi kolme kertaa päivässä ja keskity syömään –
vähintään kaksikymmentä minuuttia ateriaa kohti – ja kiinnitä huomiota ruokaan, jota syöt.
4 Keskity tekemään jokaisesta ateriasta nautinto.
5 Mene keittiöön. Valmista kotona yksinkertaisia ruokia tuoreista ruoka-aineista sen sijaan, että söisit valmiiksi pakattuja valmisaterioita.
6 Pienennä annoskokoa.
7 Juo vettä pitkin päivää.

Lisätietoja ja kansikuva:
http://paasilinna.fi/kirjat/pariisilainen-dieetti/ & www.theparisiandiet.com
Lehdistökappalepyynnöt:
jan.erola@paasilinna.fi

« Takaisin